Hari Pertama ke Taska..

Semalam Safiyyah last tinggal dengan pengasuh.. Tempoh jagaan dengan pengasuh nie dalam 9 bulan..
Pagi tadi aku telah masukkan Safiyyah ke taska Komuniti Penyayang, cubaan untuk menyuruh dia hidup berdikari.. kalau duk ngan pengasuh lelama, nanti dia akan menjadi semakin manja..
Semalam, masa amik dia.. MasyaAllah, mcm tau-tau jerk dia takkan datang lagik umah pengasuh tuh.. menangis tak henti-henti sampai aku kena berentikan kereta tepi jalan sbb dia dah mengamuk dalam keta.. susah giler nak pujuk..
Pagi tadi masa on the way nak hantar ke taska, reaksi dia mcm teruja campur takut-takut.. biler aku ckp aku nak pergi 'work', dia dah jadi tak tentu arah. dah start menangis.. tak sampai ati aku nak tinggalkan dia.. tapi nak tak nak aku keraskan ati, gi jugak kerja.. sampai ofis terus call taska, diaorang ckp dia dah ok.. takder nangis2 dah..
Kejap lagik, aku nak pegi amik dia.. erm, mcm manalah dia skrang yer.. boleh ke dia berhadapan dengan kawan - kawan seusia.. hopefully, dia pandailah menyesuaikan diri dengan situasi baru..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pindah Umah..

Tragedi Berdarah 9/9/09

Produk Kecantikan Yang Menyusahkan..