Raya sudah tiba...

Erm.. entry yang sudah basi ku rasa.. hahahaha.. tapi aku pedulik apa kan.. nak citer gak pasal raya ari tuh.. Tahun ni turn kitaorang beraya di KL.. Pepagi raya mcm biasalah, berkumpul di rumah nenek aku (belah mak) di KL gak.. Memacam ragam.. Safiyyah lak mcm biasa, dia kalau tak kenal ngan orang mmg dia tak mau org dan sentiasalah 24 jam mau berkepit sama aku.. Kalau orang amik or dukung dia "confirm" melalak2.. Adoiiii.. Safiyyahh.. ooo safiyyyahhhh..
Dalam kol 1 lebih kitaorang sefamily bertolak pula ke kg. belah ayah aku di Kg. Batang Benar, Nilai.. tapi tak singgah kg lagiii, disebabkan kitaorang adik beradik nie nak balik hari so kitaorang terus beraya di rumah yang wajib disinggah setiap kali hari raya.. rumah paklong and pakngah, (rumah paklong ngan pakngah nie dkt area ngan kg aku, tu pasallah rumah diaorang jadi rumah wajib diziarah)..
dah selesai raya umah diaorang baru balik ke kg.. Dan tuk pengetahuan korang, tahun nie pertama kali aku beraya tanpa kehadiran nenek ku (ibu kepada ayahku) .. Arwah nenek telah pergi meninggalkan kami pada 7/3/2009 (8 hari lagi menjelang hari lahir ayahku)... So bila balik kg.. aku terasa sebak dan rindu tapi apakan daya, tuhan lebih menyayanginyer.. haruslah ku redha di atas pemergiannyer.. Dalam pukul 8.30 malam, kitaorang adik beradik bertolak balik ke KL.. Mak ngan abah aku balik keesokan harinyer, kira tak join kitaorang lah.. Itulah citer pada raya pertama..
Tengahari Selasa arituh, kitaorang pun bertolak semula ke Melaka (balik ke kg. En. Suami pula).. Dan AKU?.. Hari khamis dan Jumaat perlu bekerja semula setelah syok sakan bercuti raya.. HAHAHAHAHAH padan muka aku!.. lainkali abiskan cuti lagi.. (tahun dpn, azam nak simpan cuti banyak2 pastu boleh cuti lama2)..

Pics nie diambil pada pagi Hari Raya Pertama


Ulasan

Mimy Hamid berkata…
hamboi oren gitu...meriah lol

Catatan popular daripada blog ini

Pindah Umah..

Hi-5

Cuti - cuti Malaysia - Cameron Highland