Adik ooo adik..

Semalam taska ada call ckp adik demam panas, jadi mintak aku balik ambil adik sbb makcik yang jaga baby risau kalau baby mcm hafiy nie demam.. Dia takut kalau jadi apa2 lah tuh.. Aku pun amik lah half day semalam... aku sampai taska jam 2.45ptg.. time aku sampai kakak tgh tido, jadi aku plan amik kakak ptg2 skit.. amik yang adik jer dulu sbb nak bawak ke klinik.. Sampai klinik, doktor takder lah pulak.. Staf klinik tuh kata doktor masuk 3.30 ptg.. Itu pasallah aku malas nak gi klinik nie, memanjang jerk doktor takder.. kalau nak ke klinik nie pun haruslah tepon dulu, jgnlah ko nak terjah kang buat sakit ati jerk.. aku pegi jugak klinik nie pun sbb aku rasa dekat ngan umah.. dahlah ptg semalam panas terik, sian plak aku tgk hafiy nie.. jadi aku amik jugak ubat demam ngan ubat montot (kasi standby)..

Ari nie aku cuti sbb aku tak sampai hati nak tinggalkan hafiy kat taska.. yerlah, demam dia tak kebah pun jadi confirmlah kalau aku pegi kerja jugak ari nie, makcik tu akan call lagik jadi better aku cuti, biar aku jaga (ati pun senang, kalau aku kerja.. kat ofis kang dok terkenangkan anak yg tgh demam panas).. Bdn dia pun dah mula naik, start balik demam dah jadi susut lak aku tgk.. padahal baru sehari jer demam.. dia tak mau makan ngan minum susu.. air masak apatah lagi.. terbaring jerk.. nampak sgt muka lemah.. satu ari dia merengek2.. sian sgt2.. Ptg tadi lepas dia buang air besar aku nak pakaikan baju, sekali aku rasa mcm teramat panas.. muka merah2.. ati ni tak sedap, cepat2 tgk suhu badan dia.. Ya Allah, cecah 40.2C ..aku masukkan ubat montot biar kebah skit.. Aku bawa ke klinik lagi tapi bukan klinik semalam, ari nie pegi klinik panel yang lain lak.. sampai klinik doktor tgk suhu badan, Alhamdulillah, turun 37.5C.. tapi hafiy masih tak berapa nak main gak.. diam jerk.. Sekarang nie pun dia tido, tapi mcm tido2 ayam.. tak selesa kot..

Harap2 esok biarlah dia dah sembuh.. tak sanggup nak tgk mata dia biler hantar dia ke taska.. Sedih tau.. :( Kalau dia sihat, takper.. ini time sakit, aku tak dpt jaga dia sampai dia sembuh kan..






Ulasan

PynGees berkata…
poor adik hafiy...hope he get well soon... tp kn sue, biasanya klu dmm dia dh cecah up to 40deg. klu bwk hospital, confirm drip...

akak ada t'baca article... klu dia betul2 high temp. & nk bwk jumpa doc at that time..jgn bg ubt lg coz bila dh smpi hosp/clinic bacaan dh x betul & of coz dh turun sbb ubt tgh running... tp iye la..kita nie mak bapak, mana snggup tgk kn... apa yg bole buat kita buat dulu..tp tu la, s.time bila kita smpi hosp. doc kata demam dh xde..once blk umah smula dia start pns blk...

apapun smoga hafiy cpt2 kebah demamnya... tau sue susah hati..t8 care of ur lovely son!
haresue berkata…
Tq kak.. Erm, betullah akak ckp tuh.. biler dah pegi klinik temperature dah turun.. tapi mmg hampir panic jugak biler tgk temperature dia mcm tuh.. Doktor pun ada ckp, kalau tak ilang jugak demam terpaksa refer hospital masukkan air.. eeeee..lagilah tak sampai ati nak tgk.. cukup2lah tgk lidah safiyyah kena jahit dulu.. :(
aizamia3 berkata…
aduh kesiannya.. sue kena mandikan dia dengan kerap.. memang kesian tengok dia menggigil tapi nak turunkan suhu dalam badan dia.. jangan dibiarkan kalau demam panas sue.. bahaya.. takut sampai boleh jadi sawan..


psstt: camne keadaan dia hari ni, ok dah ke..?
haresue berkata…
kak masz : erm, semalam mmg tak mandikan tapi mmg lumurkan jugak ngan air.. dia selesema, kalau mandi lagilah selesema.. pastu bila lumur air banyak2, badan dia makin panas jugaklah..

hari nie, kol 2 tadi ada call taska.. makcik yang jaga tuh kata hafiy demam panas lagik.. suhu dia pun 38C.. pastu makcik tuh kata dia diam jerk, muka pun macam lemah.. nak balik, semalam dah cuti.. senin lepas dah separuh hari.. jadinyer, dengar jerlah apa makcik tu ckp.. :(

Catatan popular daripada blog ini

Pindah Umah..

Hi-5

Cuti - cuti Malaysia - Cameron Highland