Taska.. Risau.. Redha..

Arituh aku janji nak update pasal 5S umah aku tuh kan?.. sori, terpaksa memungkiri janji.. hahahahah.. sebab aku lupa bangat nak amik gambar sebelum dan selepas.. punyer xcited ko nak mengemas sampai terlupa.. tapi lepas mengemas tuh, tuhan jer yang tau betapa penat dan sakit2 badan aku nie.. 2-3 hari baru rasa sakit badan ilang.. ko bayangkan banyak giler barang2 sampaikan satu bilik tuh mmg clear giler.. satu bilik lagik dah dijadikan stor (dan segala barang2 sumbat dalam bilik nie.. huhuuhu).. dan apa yang tak patut tuh mmg aku dah 'lego'kan (bak kata org!!)..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Meh sini aku nak citer pasal taska.. sekarang nie anak2 aku hantar kat taska, ari tuh (7/6/2011) aku ada terima call dari taska.. aku nie kalau tgk taska call mesti hati tak sedap, risau ko.. manalah tau kan.. aku kalau boleh tak mau dengar lah benda2 tak elok terjadi kat anak2 aku, boleh jadi giler ko.. berbalik pada citer, makcik tu kata hafiy jatuh pastu ada lebam sikit kat kaki dia.. oklah, aku kata takper.. aku paham budak tgh lasak, jadik jatuh2 lebam skit takperlah.. aku ckp ngan makcik tuh, jgn risaulah aku tak marah pun.. sekali aku sampai, bukan setakat kaki jer lebam.. dengan kepala pun benjol + lebam.. makcik tu berkali2 mintak maaf lah, dia citer mcm mana leh jadi lebam kat kaki ngan kepala tuh.. Sebelum tuh mmg aku tak marah tapi biler aku tgk banyak benau lebam kat anak aku rasa mcm marah sangat2 tapi kalau korang jadi aku apa korang buat.. aku?!!.. aku ckp takperlah, budak tgh lasak kan.. nak buat camner tapi muka nie mana leh nak sorok.. makcik tuh kata dia tau aku tgh marah, dia ckp muka aku berubah.. hahahahaha.. tau pun ko.. tapi itulah, aku nie malas nak citer pepanjang.. selagi anak aku takder patah riuk, insyaAllah kemarahan aku nie boleh di'cool'kan..
Itulah, aku bukan tak risau biler tinggalkan anak2 aku kat taska.. even kalau benda nak jadi kiter tinggalkan rumah org pun boleh jadi mcm nie jugakkan.. tapi kita tak boleh jugak salahkan pengasuh2 kat taska tuh, kita tau anak kita mcm mana, budak tengah lasak.. diaorang bukannyer jaga anak kita sorang.. benda2 kecik macam nie, mungkin aku bolehlah pejamkan mata (walaupun hati nie sakit biler tgk kesan2 lebam tuh).. Aku mmg harap sangat, cepatlah anak2 aku ni besar skit.. kira kalau dah besar, bolehlah jaga diri sendiri..hati nie, sentiasa risau.. kalau aku wat kerja kat ofis, kekadang leh teringat anak2 kat taska.. mcmmanalah keadaan diaorang skrang, apalah diaorang buat skrang nie.. korang mesti pernah rasa perasaan mcm nie kan.. hati tak keruanlah kata org.. hehehehehe..
Tapi itulah, aku takder pilihan lain.. nak hantar rumah org pun, sebelum nie yang si kakak tuh pun pernah aku hantar rumah org.. mcm2 pengalaman aku dpt.. duk rumah org pun si kakak pernah sampai berjahit.. sila baca disini... so nak ckp apa?.. mana2 pun sama.. so, apa2 pun terpaksalah aku redha.. harap2 hati nie akan tabah sentiasa..

Cer tgk gambar bawah nie..



Ulasan

PynGees berkata…
alahai..siannya hafie..

sue..yg tang lebam kt dahi tu leh terima lah...tp tang yg kt betis tu..cam kena gigit jerk...siap bulat cantik jerk..dh la budak tu putih gebus..siaan dia...
Haresue berkata…
erm, tang kaki tuh dia jatuh kena cawan mainan lah kak.. kuat tuh jatuh agaknyer sampai berkesan cam tuh.. ;p
Haresue berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Catatan popular daripada blog ini

Produk Kecantikan Yang Menyusahkan..

Citer tentang kakak..

Bijak Atur Masa demi Rumah tangga dan Kerjaya