Demam Campak a.k.a Chicken Pox

Tadi ke klinik lagik untuk sahkan si adik nie kena demam campak or denggi.. Pergi sampai 2 klinik sbb ketidakpuasan dengan klinik yang pertama tuh.. Tak pernah pulak selama aku ke klinik, doktor akan ckp "saya tak pasti"... Tu pasallah aku pergi jugak klinik yang lain untuk dptkan kepastian.. Maklumlah pertama kali mengadap anak kena demam campak nie.. Jadi, doktor ke-2 tuh kata mmg demam campak.. dia suh hentikan makan antibiotik.. dia bagi ubat sapu bagailah..

Tapi betullah jaga anak lelaki nie, sgt2 menguji kesabaran.. Asal nampak muka aku jer dia meraung.. menangis.. menangis... dan menangis lagik.. Suami aku kata biler si adik tinggal ngan dia, takderlah dia buat perangai.. aduh, sabar jerlah..

Eh, nak tanya kat korang nie.. Betul ker org kata kalau ahli keluarga ada yang kena demam campak, dalam rumah tuh tak leh masak goreng2??!!..
Masa tengahari tadi, mcm tak teruk sgt bintik2nyer




Dalam gambar2 nie tak berapa jelas sgt bintik tuh sbb bintik2nyer halus sgt..

Ulasan

PynGees berkata…
oho...adik hafiy..cian dia..
klu gini auntie leh jadik nujum la...
betul ghupenye si tembam nk kena dmm cmpk...coz symptom dia dulu sama cam abg qhaleef kena..

sue..jaga ank lelaki ni kata org bnyk sikit songelnye..mmg nk kena jaga takut klu kembung perut nnt kena angin psng la..herm...mcm2..& yg pasti manja dia mmg lbh..qhalees smpi skrg still nk tido naik ats badan..peluk2 kita...baru leh lelap..

psl msk goreng2 tu.. akak x tau sama ada benar @ kepercayaan..tp apa yg org tua2 kata sllu ada bnrnya.. yg mana kita rasa bole ikut tu..utk kebaikan pesalahnye.. akak dulu mmg x brani goreng2 wlu org kata dia just campak keladi bkn chic pox..whatever..anyway moga hafiy cpt smbuh..jgn bagi dia kena air ujan..yg tu pntg..
Haresue berkata…
erm.. dia kena campak keladi.. sian.. si hafiy nie mmg manja tahap gaban kak.. huhuhu.. masa hares jaga, hares kata ok jer dia takder nangis2 pun.. tapi biler dia nampak sue sampai kat muka pintu lepas balik keja, dia punya menangis mcm kena dera.. dia rindu kot.. huhuhuhu.. tapi betullah, kalau sue ada dia punya mengada terlebih2 lah pulak.. merengek2 tapi dia mmg budak baiklah..

Skrang nie ruam tuh mcm dah turun ke kaki.. hopefully dalam 2 hari lagi ilang sumerlah.. Ni si kakak pulak badan panas sgt2.. aduaiii.. lepas sorang..sorang.. sabar jelah..
armouris berkata…
lagi info tentang demam campak di SIHAT SELALU - Demam Campak Berjangkit

Catatan popular daripada blog ini

Produk Kecantikan Yang Menyusahkan..

Citer tentang kakak..

Bijak Atur Masa demi Rumah tangga dan Kerjaya