Kakak kurus tapi bukan kurus mcm aneroxia..;p

Semalam ke klinik kesihatan untuk check up bulanan adik dan kakak.. Sepatutnyer si kakak dah tak perlu dah check up bulanan tapi memandangkan kakak nie underweight (dalam chart masih lagi ditanda pada bahagian colour kuning) jadi haruslah setiap bulan hadir ke klinik untuk diorang pantau perkembangan berat kakak... tapi alhamdulillah, setiap kali pegi ada peningkatan walaupun tak byk..


Korang nak tau, kakak nie umur dia dah 3 tahun tapi berat dia masih 11kg.. sian tul.. (sian kat aku jugak, sbb org mesti ckp mak dia nie tak bagi makan ke hapa!!.. ) walaupun dia taklah kurus cam aneroxia, tapi dia sangat halus wokeey (kecik berbanding2 rakan2 seusia).. yang si adik dah 10 bulan berat dah 8.5kg.. Puas dah pujuk kakak makan, tanya apa yang dia suka.. tapi setiap kali aku buat mesti dia kuis2 jerk.. bagi vitamin untuk tambahkan selera makan pun dah buat tapi masih tak demok2.. takperlah, janji dia sihat cukuplah kan.. tapi aku teringin bangat nak tgk dia demok2 ala2 tembam gitew.. ;p .. camner nak wat ek?.. korang ada idea..

Ulasan

chekpid berkata…
darling...try tukar susu. anak ai dulu lps minum friso, selera mkn btambah
Haresue berkata…
Kena tukar susu ker?. nampak mcm dia ok jer dengan susu Dutch Lady 123 tuh sbb dia mmg suka minum susu cuma bab makan jer dia tak nak..

Catatan popular daripada blog ini

Produk Kecantikan Yang Menyusahkan..

Citer tentang kakak..

Bijak Atur Masa demi Rumah tangga dan Kerjaya