Kakak pulak yang tak sihat..

Yer kawan-kawan, anak aku yang sulung pulak tak sihat.. start dari jumaat malam dia kena demam panas + selesema + batuk... amik ubat jer kat klinik (tak jumpa doktor pun).. senin ari tuh, tgk dia masih tak sihat.. bawak dia jumpa doktor.. Doktor ckp dia dah kena jangkitan di paru-paru a.k.a P.N.E.U.M.O.N.I.A .. Kitaorang mcm confuse sbb doktor tuh ckp tak perlu ke hospital tapi kena observe dia 24 jam.. doktor just bagi ubat antibiotik paling kuat.. so, kitaorang decide bawak klinik lain pulak sbb masih keliru dengan penerangan doktor tuh.. (sebenarnyer mcm tak percaya + keliru + nak more penjelasan dari doktor lain).. Pegi klinik lain, doktor yang ke-2 masih ckp benda yang sama.. kena jangkitan di paru2.. tapi yang tadi doktor 1 kata belah kanan jerk, nie doktor ke 2 kata dah ada dekat kedua-dua belah.. doktor 2 kata tak perlu risau, makan antibiotik yang doktor 1 bagi tadi then pantau dia.. kalau ada tanda mcm dia tak aktif, lemah haruslah bawa ke hospital dengan segera..



Perkembangan kakak skrang nie, Alhamdullillah.. nampak dia aktif (asyik buli si adik jerk).. tapi kerap tido (mungkin kesan dari ubat batuk kot).. tapikan mata aku nie asyik tgk bibir dia mcm ada gelap skit.. (kebiru2an).. confuse sat.. kakak pun takde mengadu apa2.. ok kot.. :(



Semalam mak aku datang sini (terpaksa mak aku amik cuti, mak aku pun kerja gak) tuk jaga cucu dia.. sbb kitaorang dah cuti byk hari sejak adik kena demam panas + campak.. so time kakak nie, mak aku lah yang kena pantau dia.. sorilah mak, kena korbankan cuti mak yang banyak tuh dtg sini.. aduuaaaiiii...



Perkembangan adik : Alhamdullillah, adik dah ok cuma dia berjangkit selesema dan batuk dari kakak dia.. demam panas + campak dah takder.. lega rasanyer.. tapi menjadi mangsa buli si kakak pulak dah skrang.. Yang kakak sejak sakit dia punya tahap cemburu makin menjadi2 pulak sampai aku pun kekadang naik hangin.. sib baik tgh sakit, sabar jerlah..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pindah Umah..

Hi-5

Cuti - cuti Malaysia - Cameron Highland