Sesi Motivasi Diri - Malas yang tidak berkesudahan..

Tak tau arr naper aku punya penyakit M makin menjadi2 lebih-lebih lagi 1-2minggu nak raya nih.. hahahaha.. Kat ofis toksah ckp arr, mmg buat kerja pun mcm ala kadar jerk.. buat mana yang agak2 urgent, yang lain tunggu lepas raya boleh??.. huhuuhuhu.. "Apa ko igt itu company bapak ko yang punya??!!" ... ok2!!.. Besok settlekan kerja sebelum cuti raya ekk.. ;p

Nak gi kelas pun malas gak... tambah2 lagik dah nak final exam nie kan.. Kelam kabut tak menang tangan nak buat assignment bagai.. Padan muka lah kan suka wat kerja last minute.. Memula sem jerk semangat gilak, biler dah hujung2 sem .... alamak aiiii ... lemah badan tul nak gi kelas and habiskan sumer kerja2 tertunggak... Ari nie kena hantar assignment tapi satu hapa pun tak wat... dasar pemalas tul.. ok2!!.. Arii nie jugak try habisskan sumer kerja.. Aku try siapkan sampai habis.. kelas pun kol 2 kan, insyaAllah sempat.. lagipun nak final.. aku kena study lebih gigih sem nie.. itu wajiiibbbbbbbbbbbb arr kan..

Belum lagik bab kat umah, nak mengemas umah, melipat kain baju, menggosok baju, memasak, mengemop, membasuh baju, mencuci tandas, lebih-lebih lagik nak raya nih... Aduh malas deh... tapi bila pikir2 balik, kau sanggup nak hidup mcm dalam timbunan sampah ker?.. uisshhh.. terpaksa dan memaksa harussssssss lah aku buat jugakkk.. Weekend nanti aku kemaskan umah nie sampai berkilau2.. **tipu** ... hahahahah

Walaupun aku malas tapi nak tak nak aku buat jugak.. kalau ikutkan 24 jam aku nak tido jerk tapi sampai biler nak jadi mcm nie.. Kekadang nak pujuk hati aku selalu ckp ngan diri aku sendiri aku ada tanggungjawab, tanggungjawab sebagai pekerja, pelajar dan juga sebagai seorang isteri serta ibu kepada 2 org budak comel dan aku wajib tunaikan tanggungjawab aku tuh.. Aku tak boleh harapkan org lain untuk buat semua tuh kan .. Kalau aku tak buat, akibatnya aku jugak yang akan tanggung.. ok finee!!!..

Ko nak tido 24jam sampai muka ko jadi cenggini ek??!!!



Ulasan

hana szied berkata…
kaq, jangan malas malas kaq...
jadilah insan yang dapat memberi manfaat kepada org laen :)
Haresue berkata…
InsyaAllah Hana.. lepas nie tak leh malas2 lah.. heheheh.. :)

Catatan popular daripada blog ini

Produk Kecantikan Yang Menyusahkan..

Citer tentang kakak..

Bijak Atur Masa demi Rumah tangga dan Kerjaya